Dlaczego szkolenia nie działają?




Według Kena Blancharda oraz Paula K. Meyera istnieją 3 główne powody, dla których nie jesteśmy w stanie wykorzystać wiedzy nabywanej podczas szkoleń, uczestnictwa w seminariach czy czytania książek. Jeżeli chcesz, aby nową wiedzę wykorzystać w stopniu wyższym niż 10 %, zapoznaj się z tymi 3 powodami. Dlaczego wydaje się tak trudne wykorzystać nową wiedzę w praktyce? Dlaczego też zrażasz się do nowych szkoleń? Być może masz wrażenie, że nic, albo nie wiele wnoszą do rozwoju twego lub twoich pracowników.


Oto te powody:


1. Zalew Informacji

2. Negatywny filtr

3. Brak kontynuacji


Wyobraź sobie, że chcesz podnieść swoje kompetencje sprzedażowe. Szukałeś na youtubie treści z tym związanych. Znalazłeś kilka osób, ktore prowadzą blogi sprzedażowe. Subskrybujesz je i codziennie otrzymujesz nowe powiadomienia o kolejnych treściach. Aby pogłębić temat kupiłeś klika książek. Zainwestowałeś także w konferencję sprzedażową organizowaną przez branżowego guru. Pojechaleś na nią i jesteś na prawdę zbudowany. Może nie usłyszaleś jakiś nowych treści, ale wracasz zainspirowany, że trzeba działać.


Coś sie jednak dzieje po powrocie z konferencji, że nie jesteś tak skuteczny w stosowaniu tej wiedzy. Wracasz zatem do czytania i oglądania. Może jeszcze jeden vlog?

STOP!


Zalew informacji.


Najtrudniejszą sprawą jest zacząć działać. Zakasać rękawy i wdrażać to czego się właśnie dowiedziałeś. To wymaga wysiłku, ponieważ trzeba zacząć na prawdę pracować i zmieniać przyzwyczajenia, nawyki, czasem postawy. Tutaj często następuje zniechęcenie. Jeżeli nasza motywacja nie spadła do zera, próbujemy jescze bardzej pogłębić wiedzę teoretyczną. " Przyswajanie wiedzy to świetna zabawa, gorzej z wysiłkiem niezbędnym do tego, aby zastosować ją potem w praktyce"


Negatywny filtr


To w jaki sposób działamy wynika z naszego myślenia o sobie, o innych, o czynnikach zewnętrznych. Nasze myślenie i postawy jakie przyjmujemy są rezultatem nawyków, które zbudowane są nasza historią. Kiedy stykamy się z nowymi treściami, od razu, z automatu poddajemy je ocenie. Te treści, które są niewygodne, są po prostu odrzucane, nie zgadzamy sie znimi, nie uznajemy za warte uwagi. Można powiedzieć, że potrafimy być uprzedzeni wobec nowych idei, informacji, które słyszymy, czytamy. Tak działa nasz mózg.


Brak kontynuacji.


Zmiana nawyków wymaga dużego i skoncentrowanego wysiłku. Dobrą informacją jest to, że każdy, nawet głęboko zakorzeniony nawyk ( np. prokrastynacji przed podejmowaniem dzialań ) może być zmieniony. Zbudowanie nowego, pozytywnego nawyku wymaga jednak działania, powtarzania i powtarzania i jeszcze raz powtarzania.

Tylk wówczas zmiana może być trwała.


Żeby odnieść sukces w przyswajaniu wiedzy trzeba zatem przyjmować informacje w mniejszych ilościach, za to częściej, wielkorotnie je powtarzać aby zostały utrwalone, dać sobie zielone światło w okresie zmiany, poczekać na efekty.


Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj książkę wspominanych autorów" Wiesz, Możesz, Działaj" Zapytaj także o nasze programy rozwojowe. LMI jest ekspertem w zakresie trwałych zmian u liderów, którzy rzeczywiście chcą zmienić swoje funckjonowanie i wznieść się na wyższy poziom.


43 wyświetlenia

© 2023 by James Consulting. Proudly created with Wix.com