Czy wiesz w jakiej branży działasz?





Co to za pytanie? Powiesz, że doskonale wiesz, w jakiej branży działasz. Przecież robisz to codziennie, wstajesz, jedziesz do firmy i jesteś świetny w usługach finansowych, medycznych, rozrywce, logistyce czy produkcji. Twoją domeną jest branża Beauty lub wielopoziomowy marketing sieciowy. A co jeżeli powiem Ci, że to tylko pozory? Zewnętrzny szyld i atrapa, bowiem prawdziwa branża, w której pracujesz jest zupełnie inna?

Większość ludzi sądzi, że podstawową działalnością firmy Mc Donald jest dostarczanie na cały świat hamburgerów i frytek. Tymczasem głównym profilem działalności tego giganta jest inwestowanie w nieruchomości. Oczywiście, że usługi gastronomiczne są nie mniej ważne, lecz za tym wszystkim kryje się prawdziwe zrozumienie tego, co ta firma dostarcza ludziom i na czym zarabia.

„Przede wszystkim należy być świadomym faktu, że przedsiębiorca jest sprzedawcą w szerokim tego słowa znaczeniu. Sprzedaje usługi, towary, swoją wiedzę — bez względu na to, w jakiej branży prowadzi działalność” To słowa Leszka Czarneckiego z książki „Biznes po prostu".

Nie ważne, w jakiej branży działasz i jakie produkty wytwarzasz. Nie ma większego znaczenia, jakie usługi sprzedajesz. Może organizujesz rozwiązania logistyczne i sądzisz, że funkcjonujesz w branży transportowej. Może produkujesz meble i sądzisz, że jesteś częścią branży drzewnej. Być może świadczysz wyspecjalizowane usługi budowlane i wierzysz, że twoją domeną są nieruchomości. Może sprzedajesz sprzęt AGD przez internet i jesteś przekonany, że twoją branżą jest handel w sieci. Może prowadzisz restaurację lub hotel i powiesz, że one dopiero wymagają specyficznego poświęcenia i zaangażowania?

To wszystko prawda. Warto sobie jednak uświadomić, że przede wszystkim działasz w biznesie ludzi, w biznesie relacji, w branży skutecznej lub nie komunikacji. Twoja praca polega na codziennym kontakcie z innymi ludźmi, na ich poznawaniu, na rozpoznawaniu ich potrzeb i ich zaspokojeniu. To, co potrzebujesz wiedzieć, to fakt, że niezależnie jaką branżę wybrałeś dla siebie, zawsze będziesz pracował z innymi ludźmi.

Jeżeli chcesz rozwijać swój biznes, potrzebujesz zatem nauczyć się z nimi rozmawiać w taki sposób, aby twoje przesłanie do nich trafiło. Potrzebujesz więc wiedzy i umiejętności w zakresie komunikacji, poszukiwania, przygotowania twojej oferty, wiedzy jak prezentować siebie, swoją firmę, swoje produkty, by przekonać klienta o ich wyjątkowości.

Sprzedawanie to pomaganie. Dlatego ważne jest, abyś zrozumiała, że klienci szukają tylko i wyłącznie rozwiązania swoich problemów. Tylko wtedy powierzą Ci swoje pieniądze, gdy będziesz w stanie dać im coś w zamian. Zdecydują się na zakup, gdy wartość twego rozwiązania przekroczy jego cenę. Twoi klienci mają problemy, których nie chcą mieć a ty masz rozwiązanie, którego potrzebują, a nie mają i chcą mieć.

Pracujesz zatem także w branży rozwiązywania problemów. Ich natura, rodzaj i wybór specjalizacji sprawia, że zajmujesz się tylko pewnym ich wycinkiem. I to jest dobre. Wspólne jednak dla każdej specjalizacji jest to, że zawsze działasz we współpracy z innymi ludźmi. Dlatego tak ważna jest również umiejętność budowania kontaktów. Wiele możesz nauczyć się jak robić to profesjonalnie na spotkaniach networkingowych, gdzie dowiesz się jak profesjonalnie prosić innych o pomoc i polecenia dla twojego biznesu.

Dlatego każdego dnia zaczynaj pracę od pytania, Kto ma moje pieniądze? Komu mogę pomóc? Kto potrzebuje moich usług lub produktów? Krokiem kolejnym niech będzie szukanie odpowiedzi na to, w jaki sposób mogę zwiększyć skuteczność sprzedaży? Co muszę wiedzieć, jakich umiejętności potrzeba mojemu zespołowi sprzedażowemu, abyśmy zaczęli bez spinania realizować targety?

Wielkimi krokami zbliża się rok 2019, a z nim nowe wyzwania biznesowe, nowe zamierzenia, pragnienia by był lepszy niż rok poprzedni. Tylko od Ciebie zależy, czy wejdziesz na wyższy poziom. Zmień i ulepsz to, na co masz wpływ. Twoje postawy, nawyki, wiedzę, rozwój produktów i usług oraz zrozumienie tego, w jaki sposób efektywnie komunikować się z klientami. Zostaw wszelkie czynniki zewnętrzne, na które nie masz wpływu, takie jak gospodarka, całe społeczne otoczenie biznesu.

„Jeśli ktoś nie czuje w sobie powołania do bycia sprzedawcą, nie należy podejmować decyzji o tej drodze zawodowej. Nie można być dobrym sprzedawcą i nie lubić towarzystwa innych osób. Nie można być zamkniętym w sobie introwertykiem, którego nie interesuje otaczający świat. Jeżeli się obrażasz na kogoś, kto nie chce kupić od ciebie twojego produktu, to zapomnij o byciu przedsiębiorcą” - to kolejna myśl Leszka Czarneckiego. Nie sposób się z nią nie zgodzić.




35 wyświetlenia

© 2023 by James Consulting. Proudly created with Wix.com